VW TDI forum, Audi, Porsche, and Chevy Cruze Diesel forum banner

Lista oleju silnikowego dla silników Diesla TDI

101K views 22 replies 10 participants last post by  Keithuk  
#1 ·
[wiki=short]engine-oil-list-for-tdi-diesel[/wiki]

Utworzyłem właśnie ten artykuł w wiki z dołączonym wątkiem na forum do dyskusji. Zapraszam do zadawania pytań dotyczących tego artykułu lub omawiania edycji na tym wątku na forum. Wiki może być edytowane przez zarejestrowanych użytkowników.
 
#3 ·
Dziękuję, naprawiłem link. FYI, FAQ jest teraz wiki, więc jeśli widzisz jakieś błędy lub uszkodzone linki, możesz sam edytować artykuł. Pomyślałem, że ten artykuł może być bardziej kontrowersyjny, ponieważ jest tak wiele opinii na temat olejów, więc połączyłem go z wątkiem dyskusyjnym, w którym ludzie mogą omawiać edycje.
 
#4 ·
Mobil 1 ESP Formula 5W-30 ma następujące aprobaty producentów:

Volkswagen (Benzyna/Diesel) 504 00 / 507 00

a następnie tuż poniżej...

Według ExxonMobil, Mobil 1 ESP Formula 5W-30 ma następujący poziom jakości:

Volkswagen (Diesel) 505 00 / 505 01 / 506 00 / 506 01

Czy są więc 507 czy nie? Co tu pomijam?
 
#7 ·
Niezależnie od tego, co mówi ExxonMobil; VW mówi, że to 507.00. Pozostałe poziomy jakości dotyczą przepływu, lepkości itp. 507.00 dotyczy głównie zawartości popiołu; więc nie są one całkowicie oddzielone. Tak w każdym razie myślę o niejednoznaczności... ;)

Większość dealerów ma Castrol LL03 za mniej niż Mobil 1, chyba że znajdziesz go w wyprzedaży Pep Boys.
 
#8 ·
Niezależnie od tego, co mówi ExxonMobil; VW mówi, że to 507.00. Pozostałe poziomy jakości dotyczą przepływu, lepkości itp. 507.00 dotyczy głównie zawartości popiołu; więc nie są one całkowicie oddzielone. Tak w każdym razie myślę o niejednoznaczności... ;) Większość dealerów ma Castrol LL03 za mniej niż Mobil 1, chyba że znajdziesz go w wyprzedaży Pep Boys.
 
#10 ·
Więc dobrym olejem do mojego TDI z 2005 roku byłby Castrol LL03?
Użyłbym Mobil Delvac ESP w moim TDI z 2005/2006 roku. Oleje 507 są w większości zużyte po 10 tys. km, co jest smutne z powodu ceny i faktu, że jest to "zalecany" olej przez naszego producenta. Używałem Delvac w moim 06 i zrobiłem wiele UOA i ten olej jest całkiem niesamowity. Myślę, że mój najdłuższy przebieg to 18 tys. km, a ocena Blackstone'a była taka, że ​​nadal miałem możliwość jechać dłużej. 15 tys. km OCI jest łatwe dla Delvac, a jego ochrona była w tym momencie znacznie powyżej LL03. Mogłem go kupić tylko na stacjach benzynowych z warsztatami LUB w hurtowniach oleju, ale cena była na poziomie LL03, jeśli nie lepsza. Niestety, nie mogę go używać w moim 09, dopóki nie usunę DPF... :(
 
#12 ·
Cześć

Dzięki Chittychittybangbang za wspaniałe informacje o olejach i silnikach VW. Zastanawiam się, czy mógłbym uzyskać pomoc w wyborze oleju do mojego samochodu?

Używałem Castrol Edge FST 5w40 vw 505.01 w moim samochodzie przez ostatnie 3 lata, wymieniając go co 12 miesięcy. Jak ten olej wypada w porównaniu z

Amsoil Synthetic Engine Oil (AFL) 5w-40 European Formula lub Millers Oils NANODRIVE EE LongLife 5w-40 FLOWCONTROL Full Synthetic Engine Oil. Są one wymienione na tej stronie http://www.opieoils.co.uk/c-751-vw-50501-oil.aspx

Używam samochodu zarówno do krótkich 10-minutowych przejazdów regularnie, jak i do sporadycznych dłuższych dystansów

Dzięki

QC

 
#15 ·
Jeśli to silnik PD, potrzebujesz 505.01.
Znalazłem również ten plik PDF z 2007 roku, który wydaje się wskazywać, że 507 00 zastępuje 506 01 w ramach programu VW Long Life. Nie zostawię oleju na 20 000 mil / 24 miesiące, ale w dokumencie jest napisane, że oleje 507 00 są odpowiednie.

Nie mam ze sobą instrukcji obsługi, ponieważ jestem z dala od domu, ale kilku producentów oleju, do których dzwoniłem, stwierdziło, że w ich systemach 506 01 jest określony dla mojego TDI, a strona Castrol UK wymienia Castrol Edge 5W30 LL dla tego TDI. Zadzwoniłem do dwóch dealerów VW i byli bezużyteczni, jeden z nich nie wiedział, o czym mówię, kiedy wspomniałem o 505 01.

Jestem tak zdezorientowany.

Co to jest olej LongLife III?

Olej LongLife to wysokiej jakości, w pełni syntetyczny olej o zwiększonej odporności na starzenie w wysokich temperaturach. Kiedy serwis LongLife został pierwotnie wprowadzony, był ogólnie oznaczany jako SAE 0W-30 i spełniał normy Volkswagena 503 00 dla silników benzynowych oraz 506 00, a później 506 01 dla silników Diesla. Wraz z wprowadzeniem w 2005 r. nowych limitów emisji dla samochodów osobowych, wymagających montażu urządzeń do oczyszczania spalin, Volkswagen zaktualizował swoje specyfikacje LongLife do 504 00 dla benzyny i 507 00 dla silników Diesla. Oleje LongLife spełniające normę 504 00/507 00 mają teraz lepkość SAE 5W-30. Z wyjątkiem kilku wyjątków*, te nowe specyfikacje zastępują wcześniejsze specyfikacje 503 00/506 00/506 01. Oleje spełniające nowe specyfikacje są przeznaczone do współpracy z najnowszymi urządzeniami kontroli emisji, takimi jak filtry cząstek stałych (DPF). Użycie oleju, który spełnia tylko wcześniejsze specyfikacje LongLife, może zmniejszyć żywotność DPF o połowę.

*Wszystkie pojazdy z silnikami Diesla wyposażone w silniki R5 (5-cylindrowe) i 5,0 l V10 wyprodukowane przed 1 stycznia 2006 r. nie mogą używać olejów spełniających normę Volkswagena 507 00, nawet jeśli są wyposażone w DPF. Silniki te powinny używać olejów spełniających normę Volkswagena 506 01 (np. Castrol Professional Longtec LongLife II 0W-30) zarówno w przypadku serwisowania LongLife, jak i w oparciu o czas i przebieg.

Ważna uwaga

Aby zmaksymalizować żywotność DPF, wszystkie pojazdy Volkswagena wyposażone w DPF (z wyjątkiem silników R5 i V10 sprzed 2006 r.) muszą używać oleju silnikowego spełniającego nową specyfikację 507 00, nawet w przypadku serwisowania w oparciu o czas i przebieg.
 

Attachments

#21 · (Edited)
Pierwsze posty zwykle trafiają do działu Wprowadzenia, w przeciwnym razie możesz otrzymać darmową naprawę i nigdy więcej Cię nie zobaczymy!!!

Zasady i wytyczne forum

Kod PR: QG0 Grupa: WIV Opis: Bez przedłużenia interwału serwisowego
Kod PR: QG1 Grupa: WIV Opis: Przedłużenie interwału serwisowego
Kod PR: QG2 Grupa: WIV Opis: Brak możliwości aktywacji przedłużenia interwału serwisowego
Kod PR: QG3 Grupa: WIV Opis: Bez przedłużenia interwału serwisowego

Z którego roku jest Twój Polo, Twój pierwszy post w tym wątku mówi 2006, dodaj to do specyfikacji swojego samochodu i usuń VW, ponieważ wiemy, kto produkuje Polo? Mam 9N3024 jako 2008.
 
#22 ·
Pierwsze posty zwykle trafiają do wprowadzeń, w przeciwnym razie możesz otrzymać darmową naprawę i nigdy więcej Cię nie zobaczymy!!!

Zasady i wytyczne forum

Kod PR: QG0 Grupa: WIV Opis: Bez przedłużenia interwału serwisowego
Kod PR: QG1 Grupa: WIV Opis: Przedłużenie interwału serwisowego
Kod PR: QG2 Grupa: WIV Opis: Brak możliwości aktywacji przedłużenia interwału serwisowego
Kod PR: QG3 Grupa: WIV Opis: Bez przedłużenia interwału serwisowego

Z którego roku jest Twój Polo, Twój pierwszy post w tym wątku mówi 2006, dodaj to do specyfikacji swojego samochodu i usuń VW, ponieważ wiemy, kto produkuje Polo? Mam 9N3024 jako 2008.
Naprawiony tekst profilu. Jeśli spojrzysz na obrazek naklejki z budowy, który zamieściłem powyżej, data dostawy to 06.07.2006 - trudno byłoby dostarczyć go w 2006 roku, jeśli został zbudowany w 2008 roku ;)