VW TDI forum, Audi, Porsche, and Chevy Cruze Diesel forum banner

Kod P3130 EGR

1 reading
34K views 6 replies 4 participants last post by  Travisjettafan  
#1 ·
Cześć...Jestem nowy na tym forum...świetna strona z dużą ilością informacji...Mam problem z moim Beetle z 2000 roku z kodem P3130 EGR...przekroczono limit. Wymieniłem zawór EGR i wyczyściłem kolektor, sprawdziłem wszystkie przewody podciśnieniowe i wyczyściłem kod, ale wciąż wraca...Zastanawiałem się, gdzie mogę uzyskać numery limitów zakresu i jak limity są mierzone przez komputer samochodowy...jakieś przemyślenia
 
#2 ·
#4 ·
Cóż, sekret z TDI polega na tym, żeby nie zostawiać ich na biegu jałowym do rozgrzania, bo w ten sposób zużywasz więcej paliwa, po prostu wsiadasz i jedziesz.

Jeśli jesteś w zimnym klimacie, warto rozważyć ogrzewanie pomocnicze, poszukaj na FAQ, były o tym wcześniej rozmowy, są standardem w Kanadzie.

Czasami można uniknąć problemu, czyszcząc kody, ponieważ mogła to być usterka, po prostu sprawdź, czy ten sam kod nie powraca ponownie.
 
#5 ·
Cześć wszystkim, też jestem nowy na tym forum. Mam Polo 2006 tdi 1.4 BNV PD 59 kW (80 KM).
Mam następujący problem: Zatkłem recyrkulację EGR - założyłem metalową płytkę, aby gazy z wydechu nie docierały do ​​dolotu (płytka została umieszczona zamiast owalnej metalowej uszczelki z kołnierza między wydechem a rurą, która przechodzi przez chłodnicę EGR, aby gazy nigdy nie opuszczały linii wydechowej).
W rezultacie otrzymałem te 2 kody błędów:

- 17911 - P1503 - 035 - sygnał obciążenia zacisk DF generatora - sygnał nieprawidłowy - przerywany
- 19586 - P3130 - 035 - system recyrkulacji spalin (EGR) - przekroczony limit kontroli - przerywany

Wymieniłem oryginalną uszczelkę, usunąłem kody, ale teraz mam skrzypiący dźwięk podczas stosunkowo nagłego przyspieszania tylko powyżej 1800-2000 obr./min. Brzmi to jak skrzypiące łożysko pompy wody (nie mówię, że stamtąd pochodzi). Dźwięk nie występuje, jeśli samochód stoi w miejscu i nagle naciskam pedał przyspieszenia.

Co powinienem zrobić? EGR może być zdekalibrowany? Jeśli tak, dlaczego hałas? Dlaczego tylko podczas jazdy, a nie gdy samochód stoi? Moja najgorsza zmora to to, że turbosprężarka może nie być już wycentrowana, ale jak mógłbym to zrobić, tylko usuwając chłodnicę EGR, aby wymienić uszczelkę? Musiałem również odłączyć przewód olejowy do turbosprężarki, ale go podłączyłem :)

CEL nie wrócił, samochód wytwarza taką samą moc jak poprzednio, bez dymu jakiegokolwiek rodzaju.

Ludzie, pomóżcie! To rodzinny samochód! :)

Dzięki
 
#6 ·
Czy to może być nieszczelna uszczelka? Ta z rury EGR i kolektora dolotowego może? Dokręciłem śruby mocno, dobrze pamiętam. Nawet jeśli to prawda, to dlaczego piszczy? Spodziewałbym się dźwięku mniej więcej takiego jak przy otwieraniu butelki coca coli....fsssst
doprowadza mnie do szału....