Cześć wszystkim, też jestem nowy na tym forum. Mam Polo 2006 tdi 1.4 BNV PD 59 kW (80 KM).
Mam następujący problem: Zatkłem recyrkulację EGR - założyłem metalową płytkę, aby gazy z wydechu nie docierały do dolotu (płytka została umieszczona zamiast owalnej metalowej uszczelki z kołnierza między wydechem a rurą, która przechodzi przez chłodnicę EGR, aby gazy nigdy nie opuszczały linii wydechowej).
W rezultacie otrzymałem te 2 kody błędów:
- 17911 - P1503 - 035 - sygnał obciążenia zacisk DF generatora - sygnał nieprawidłowy - przerywany
- 19586 - P3130 - 035 - system recyrkulacji spalin (EGR) - przekroczony limit kontroli - przerywany
Wymieniłem oryginalną uszczelkę, usunąłem kody, ale teraz mam skrzypiący dźwięk podczas stosunkowo nagłego przyspieszania tylko powyżej 1800-2000 obr./min. Brzmi to jak skrzypiące łożysko pompy wody (nie mówię, że stamtąd pochodzi). Dźwięk nie występuje, jeśli samochód stoi w miejscu i nagle naciskam pedał przyspieszenia.
Co powinienem zrobić? EGR może być zdekalibrowany? Jeśli tak, dlaczego hałas? Dlaczego tylko podczas jazdy, a nie gdy samochód stoi? Moja najgorsza zmora to to, że turbosprężarka może nie być już wycentrowana, ale jak mógłbym to zrobić, tylko usuwając chłodnicę EGR, aby wymienić uszczelkę? Musiałem również odłączyć przewód olejowy do turbosprężarki, ale go podłączyłem
CEL nie wrócił, samochód wytwarza taką samą moc jak poprzednio, bez dymu jakiegokolwiek rodzaju.
Ludzie, pomóżcie! To rodzinny samochód!
Dzięki