Ervaringen, suggesties, ideeën?:
Passat 2013 TDI noodloop bij ongeveer 65-70 mph. Auto uitzetten en weer aanzetten en het werkt weer, dan gaat het weer zo. Als ik onder de 65 blijf op een vlakke weg, is alles goed. Als ik gas geef of een helling oprijd, weer noodloop. Sporadische DPF-regeneratiefrequentiecode, maar ik denk niet dat het gerelateerd is. Freeze frame geeft altijd aan dat de code verschijnt wanneer er een verschil is van 20 hpa tussen de werkelijke en gespecificeerde hogedruk.
Nieuw brandstoffilter, HPFP, in-tank pomp, brandstofinjectoren, brandstofrail met brandstofdruksensor en regelklep, retourleiding van rail naar filter, rubberen brandstofslangen van/naar brandstoffilter naar HPFP, injectorretourleiding. Geen metaal, maar toch onderdelen vervangen. Brandstoftank geleegd, schoongeveegd.
Het enige dat nog overblijft is de brandstoffilterbehuizing en de computer. Voor de in-tank pomp heb ik een gebruikte OEM, een Delphi en een TRQ merk geprobeerd. Geen verandering met een van hen. Al het andere is OEM.
GEEN zichtbare lekken. Zoemend; brommend geluid verschijnt nadat de motor de normale bedrijfstemperatuur bereikt of nadert. Kan niet precies lokaliseren waar het geluid vandaan komt in de motorruimte.
Zowat alles is nieuw - wat zou het anders kunnen zijn?
Passat 2013 TDI noodloop bij ongeveer 65-70 mph. Auto uitzetten en weer aanzetten en het werkt weer, dan gaat het weer zo. Als ik onder de 65 blijf op een vlakke weg, is alles goed. Als ik gas geef of een helling oprijd, weer noodloop. Sporadische DPF-regeneratiefrequentiecode, maar ik denk niet dat het gerelateerd is. Freeze frame geeft altijd aan dat de code verschijnt wanneer er een verschil is van 20 hpa tussen de werkelijke en gespecificeerde hogedruk.
Nieuw brandstoffilter, HPFP, in-tank pomp, brandstofinjectoren, brandstofrail met brandstofdruksensor en regelklep, retourleiding van rail naar filter, rubberen brandstofslangen van/naar brandstoffilter naar HPFP, injectorretourleiding. Geen metaal, maar toch onderdelen vervangen. Brandstoftank geleegd, schoongeveegd.
Het enige dat nog overblijft is de brandstoffilterbehuizing en de computer. Voor de in-tank pomp heb ik een gebruikte OEM, een Delphi en een TRQ merk geprobeerd. Geen verandering met een van hen. Al het andere is OEM.
GEEN zichtbare lekken. Zoemend; brommend geluid verschijnt nadat de motor de normale bedrijfstemperatuur bereikt of nadert. Kan niet precies lokaliseren waar het geluid vandaan komt in de motorruimte.
Zowat alles is nieuw - wat zou het anders kunnen zijn?