VW TDI forum, Audi, Porsche, and Chevy Cruze Diesel forum banner

P0087 Brandstofsysteem/Raildruk te laag

1.2K views 12 replies 2 participants last post by  a1979corvette  
#1 ·
Ervaringen, suggesties, ideeën?:

Passat 2013 TDI noodloop bij ongeveer 65-70 mph. Auto uitzetten en weer aanzetten en het werkt weer, dan gaat het weer zo. Als ik onder de 65 blijf op een vlakke weg, is alles goed. Als ik gas geef of een helling oprijd, weer noodloop. Sporadische DPF-regeneratiefrequentiecode, maar ik denk niet dat het gerelateerd is. Freeze frame geeft altijd aan dat de code verschijnt wanneer er een verschil is van 20 hpa tussen de werkelijke en gespecificeerde hogedruk.

Nieuw brandstoffilter, HPFP, in-tank pomp, brandstofinjectoren, brandstofrail met brandstofdruksensor en regelklep, retourleiding van rail naar filter, rubberen brandstofslangen van/naar brandstoffilter naar HPFP, injectorretourleiding. Geen metaal, maar toch onderdelen vervangen. Brandstoftank geleegd, schoongeveegd.

Het enige dat nog overblijft is de brandstoffilterbehuizing en de computer. Voor de in-tank pomp heb ik een gebruikte OEM, een Delphi en een TRQ merk geprobeerd. Geen verandering met een van hen. Al het andere is OEM.

GEEN zichtbare lekken. Zoemend; brommend geluid verschijnt nadat de motor de normale bedrijfstemperatuur bereikt of nadert. Kan niet precies lokaliseren waar het geluid vandaan komt in de motorruimte.

Zowat alles is nieuw - wat zou het anders kunnen zijn?

#6 · (Edited)
Kunt u dit toelichten of mij verwijzen naar een bron die de relatie tussen levens en injectoren wat verder uitlegt? Ik heb informatie over deze relatie kunnen vinden op Pump Duse-systemen, ik geloof dat er een hulppomp bij betrokken is, maar niets over dit systeem. De hogedrukpomp wordt aangedreven door een distributieriem. De hogedrukpomp heeft intern zijn eigen nok en de op- en neerwaartse beweging drukt op een veer, waardoor een pompwerking ontstaat. Ik weet niet zeker hoe dit allemaal injectoren en nokkenassen betreft. Bedankt

#7 ·
Kunt u dit toelichten of mij verwijzen naar een bron die de relatie tussen nokken en injectoren wat verder uitlegt? Ik heb informatie over deze relatie kunnen vinden op Pump Duse-systemen, ik geloof dat er een hulppomp bij betrokken is, maar niets over dit systeem, 2.0 TDI Passat B7 generatie, CKRA-motormodel. De hpfp-pomp wordt aangedreven door een distributieriem. De hpfp heeft intern zijn eigen nok en de op- en neerwaartse beweging drukt op een veer, waardoor een pompwerking ontstaat. Het belangrijkste is dat het een brandstofrail heeft die brandstof levert aan elke injector. Injectoren zijn van het solenoïde-type. Ik weet niet zeker hoe dit allemaal injectoren en nokken betreft. Bedankt
2.0L TDI met HPFP-systemen (ook bekend als common rail) hebben geen injector-nokken op de nokkenas.
De eerdere 1.9L TDI heeft wel nokken op de nokkenas.

#9 ·
Ja, bedankt. Ik wilde er gewoon zeker van zijn dat er geen mogelijkheid is dat een versleten nokkenas de oorzaak was van de lage brandstofdruk. Het enige dat nog vervangen moet worden, is de ECU. Maar daarvoor wil ik de brandstoftoevoerleiding van de tank naar de filter controleren. Misschien zit er een heel klein gaatje, zo klein dat er geen zichtbare lekkage is, maar bij hogere belasting druk verliest. Zijn deze vervangbaar en hoe krijg je er toegang toe? Ze gaan verloren langs het subframe en onder de afdekking.

#10 ·
Zouden rekbouten lage brandstofdruk veroorzaken? Kan er druk ontsnappen uit de verbrandingskamer, dat is denk ik wat ik vraag? De bouten waar ik naar verwijs, zijn de rekbouten die de injectorbeugels vasthouden, die de injectoren vasthouden. Ik merkte dat die beugels loskomen. Meer recentelijk heb ik ze aangedraaid en het lijkt erop dat de code voor lage brandstofrail-druk (P0087) niet meer de kop heeft opgestoken.

#11 ·
Een lektest.
Deze test gebruikt twee meters en perslucht. Lucht wordt met 100 PSI in de cilinder geperst, afhankelijk van de meterset. De andere meter geeft aan hoeveel er 'lekt'. Een normale test kan een acceptabele 100 PSI in de cilinder en 85 PSI lekverlies opleveren. 15% en minder lekverlies wordt als acceptabel beschouwd.

#12 · (Edited)
Ik heb de bouten en TTY vervangen. Ik heb de P0087-code nu al meer dan een week niet meer teruggekregen. Dit is een beetje bizar. Ik heb bijna twee jaar met deze code geworsteld en pompen, injectoren, etc. vervangen. Dus, hier is hoe de oplossing tot stand kwam:

Monteur deed zijn diagnose. Hij sloot de scanner aan en besloot dat er iets mis was met de brandstofdrukregelaar. De regelaar is/was nieuw. Hij werd geleverd met een gloednieuwe OEM brandstofrail-assemblage. Hij installeerde er een van degenen die ik al had geprobeerd, misschien zelfs de originele. Hij testte het. Hij zei geen gloeibougie knipperen meer, geen noodloop meer. Ik haal het op.

Ik reed ermee naar huis en ik ontdekte dat de gloeibougie kabel naar cilinder #4 niet was aangesloten. Ik merkte ook dat de beugels van de injector rondsprongen. Tegen die tijd zit er een flinke hoeveelheid olie rond de kleppendekselrubbers waar de behuizing van de injector in de poorten gaat. Ik sluit de kabel aan, ik draai de rekbouten aan (nu vervangen). Ik test ermee en weer noodloop, weer de lage brandstofdrukcode P0087. Het is weekend dus ik zie de monteur een paar dagen niet.

Ondertussen veeg ik alle olie weg en maak ik het kleppendeksel schoon. Ik vervang de rekbouten. Sindsdien geen olie meer.
Ik besloot om naar de basisinstellingen op VCDS te gaan en alles te resetten/herleren wat ik kon, ik denk dat het onder andere de herlering van de gaskleppositiesensor omvatte.

Maandagochtend, Memorial Day, ga ik 's ochtends een proefrit maken. Ik haal 80 mph bergop. Meestal zou de auto onder deze belasting in de noodloop gaan. Ik blijf rijden en zet hem onder steeds meer belasting. Uiteindelijk kom ik op een open snelweg tot 100 mph, op en neer over heuvels, en geen gloeibougie knipperen, geen P0087. Ik weet niet echt wat het heeft opgelost.

Zou het kunnen zijn dat het inderdaad de brandstofdrukregelaar was en dat de vervanging de oplossing was? Het duurde echter wel tot de auto genoeg kilometers had gereden om de computer te laten wennen aan de aanpassingen van de nieuwe regelaar; Ik weet het niet.

Een andere theorie is dat de rekbouten de schuldigen waren. Het enige met dit is dat toen de monteur ermee ging proefrijden, die bouten zo los zaten dat de beugels ronddansten. Als het de losse bouten waren, denk ik niet dat hij erg ver zou zijn gekomen voordat de noodloop weer begon. Hij zei dat hij een grote heuvel opging met 80 mph.

Deze P0087 achtervolgt velen in de VW TDI-gemeenschap, inclusief mij natuurlijk. Hopelijk is deze informatie nuttig. Hoewel het nog niet helemaal duidelijk is wat de oplossing was, weet ik alleen dat de P0087 ER NIET MEER IS!