VW TDI forum, Audi, Porsche, and Chevy Cruze Diesel forum banner

2015 TDI - P2237 Fout O2 locatie?

18K views 11 replies 5 participants last post by  vwduck  
#1 ·
Ik heb een intermitterende (vaker voorkomende) P2237-code. Bij de VW-dealer hebben ze me een O2-sensor verkocht met onderdeelnummer 04L-906-088-HT. Welke van deze twee sensoren op de foto vervangt deze? Geen van beide lijkt exact overeen te komen met wat ik van VW Parts heb ontvangen. Het schutbord bevindt zich links op de foto. Bedankt voor je hulp.

Attachments

#3 ·
De sensor aan de rechterkant is bedekt met een grijze siliconen buis met de zwarte tie-wrap (getuige dat deze al eerder is vervangen). De sensordraden gaan hierin…

Knip de zwarte tie-wrap door. Rol de siliconen buis terug, koppel de draad los. Verwijder de oude O2-sensor. Zorg ervoor dat er alleen op de schroefdraad een veilige anti-seize smeermiddel wordt aangebracht. Verwijder overtollig smeermiddel van de sensor met oplosmiddel. Draai vast volgens specificaties.

#7 ·
De sensor aan de rechterkant is bedekt met een grijze siliconen buis met de zwarte tie-wrap (getuige dat deze al eerder is vervangen).
De sensordraden gaan hierin…

Knip de zwarte tie-wrap door. Rol de siliconen buis terug, koppel de draad los. Verwijder de oude O2-sensor. Zorg ervoor dat er ALLEEN anti-vastloop smeermiddel voor de sensor op de schroefdraad wordt aangebracht. Verwijder overtollig smeermiddel van de sensor met oplosmiddel. Draai vast volgens specificaties.
A1979CORVETTE: Is er een kans dat u een foto (of 2 of 3) van de locatie van de achterste O2-sensor kunt plaatsen? Bedankt.

#9 ·
Ik neem aan dat u verwijst naar de "downstream" o2-sensor?
Hoewel ik u geen foto kan geven, bevindt de sensor zich op de katalysator (midden van de tunnel), aan de passagierszijde. De connector bevindt zich onder de lange plastic steenslagbescherming aan de passagierszijde.

VW onderdeelnummer:
1K0998262AE

#10 ·
Ik heb diezelfde sensor verwijderd, in een bakje brandstofinjectorreiniger gestopt, vastgemaakt aan een vlakschuurmachine en hem een paar uur laten draaien. Ik heb hem uitgespoeld met carburateurreiniger, afgeblazen met perslucht, in de auto geĂŻnstalleerd en hij heeft nu ruim 10.000 mijl gereden zonder problemen. De goedkoopste vervanging die ik kon vinden, was $100 op eBay. Brandstofinjectorreiniger was in de aanbieding voor $2 bij de autozone... Ik kwam in de zone en was voor de verandering tevreden met mijn aankoop...